ULRUS

Her på siden kan du læse mere om vores behandling inden for ULRUS. Har du nogle spørgsmål, eller vil du vide mere om behandlingen, kontakter du os bare.

ulrus i haderslev

Udvidet lænderyg undersøgelse

Udvidet lænderyg undersøgelse (ULRUS) er en særlig udredning for patienter, hvor lægen vurderer, at symptomerne har en kompleksitet, der nødvendiggør en udvidet undersøgelse. Dette kan være tilfældet, hvis der f.eks. er risiko for sygemelding pga. ryg- / ben-symptomer.

ULRUS henvender sig til personer med smerter og symptomer relateret til lænderyggen, hvor lægen vurderer at symptomerne har en kompleksitet, det nødvendiggør en udvidet undersøgelse. Undersøgelsen udføres af en specialuddannet fysioterapeut.

Har du nogle af følgende symptomer, kan ULRUS være noget for dig:

• Symptomer i mere end 7 dage
  • Smerter og ondt fra lænden
  • Udstråling til baglåret, læg, fødder o.a.
  • Ischias, smerter og jag
  • Lændehold, hold i lænden

Selve undersøgelsen består af en række forskellige spørgeskemaer, samt en grundig klinisk undersøgelse.

Undersøgelsen resulterer i en handleplan, som kan bestå af træning, behandling og information om dit problem.

Din egen læge modtager en afrapportering fra fysioterapeuten med forsag til videre tiltag.