Rygtræning

Her på siden kan du læse mere om vores hold inden for rygtræning. Har du nogle spørgsmål, eller vil du vide mere om holdet, kontakter du os bare. Vi ser frem til at høre, hvordan vi kan hjælpe dig.

Rygtræning i haderslev

Rygtræning i Haderslev

Træningen er for dig, som skal starte genoptræning efter en rygskade eller som døjer med periodiske smerter i ryggen.
Vi tilbyder 2 typer af ryghold, som er beskrevet nedenfor:

Intensiv ryghold

Dette forløb strækker sig over 4-6 uger med 2 x træning i ugen.
Holdet henvender sig til dig, der ønsker at give din ryg og mavemuskulatur et boost.

Træning er med til at forebygge og/eller genoptræning generelle rygsmerter.

Vi har løbende opstart af holdet, så tag kontakt på enten telefon eller mail for at høre, hvornår næste hold starter.

Inden opstart på dette hold, anbefaler vi en opstartsamtale for at en forventnings-afstemning af forløbets målsætning.

Priserne følger overenskomst, når der foreligger en henvisning og hvis du er medlem af Sygeforsikring Danmark yder de også tilskud hertil.

Generel ryghold

Dette hold er til dig som ønsker at vedligeholde og forbedre ryggens mobilitet og styrke.

Holdet henvender sig til dig, som gerne vil mindske/fjerne dine rygsmerter. På holdet er der fokus på både styrke af mave og ryg, da det er vigtigt med den rette balance i muskulaturen. Indholdet i timen vil variere mellem cirkeltræning, træning med store bolde, gulvøvelser og øvelser med elastikker/vægte.

Tidspunkt: Fredag fra kl. 12.30-13.30.

På dette hold er der løbende optag.
Træningen varetages af fysioterapeut Louise Dueholm Hegnet.

Holdet kræver IKKE henv. fra lægen.

Se mere om kombinationsmulighed med Cirkeltræning her:
Træning på kryds og tværs