GLA:D

Her på siden kan du læse mere om vores GLA:D. Har du nogle spørgsmål, eller vil du vide mere om tilbuddet, kontakter du os bare. Vi ser frem til at høre, hvordan vi kan hjælpe dig.

udannelses- og træningstilbud

Hvad er GLA:D?

GLA:D er et specifikt uddannelses- og træningstilbud til alle med symptomer på artrose (slidgigt) i knæ- eller hofteled.

Formålet er gennem specifik træning og tilegnet viden at reducere smerte, forbedre funktionen og herigennem lette dagligdagen og undgå eller udsætte en operation.

Patientundervisningen er et vigtigt element, hvor man lærer om artrosens kendetegn, risikofaktorer, symptomer, behandlingsmuligheder, træning og fysisk aktivitet, smertehåndtering, hjælp til selvhjælp m.m.

Træningen tilpasses den enkelte og foregår under fysioterapeutisk vejledning i minimum 6 uger. Holdtræning anbefales, da dette har vist dobbelt så god effekt som selvtræning, men selvtræning er også en mulighed.

Efter endt forløb fortsættes træningen på egen hånd fx i hjemmet.

Læger kan henvise til GLA:D eller du kan selv tage kontakt til en GLA:D -enhed. Du finder din nærmeste behandler på www.glaid.dk.

Klinikken har GLA:D hold med fokus på Ryg, knæ eller hofte med løbende opstart. Kontakt os på telefon for information om hvornår det næste hold starter.

GLA:D forløbets opbygning

01.